miércoles, 17 de abril de 2013

FINAL D’UNA ETAPA

Després d’ocupar nou anys la presidència d’Afama Cocentaina, dotze en total a les juntes directives, ha arribat el moment del relleu.


Vaig ser fundadora de l’associació i durant tots estos anys he estat intentant fer les coses el millor que he sabut, buscant sempre el bé de l’entitat. Hem comptat amb un gran equip a les juntes directives i també amb grans professionals. Tot això ho ha fet més fàcil.


A finals dels anys noranta ma mare es comportava de forma estranya. Aleshores la paraula Alzheimer era tota una incògnita. Vaig buscar ajuda i la vaig trobar. A les
associacions de familiars es fa una feina que mai serà suficientment reconeguda. Crec sincerament en un món millor, i que ens hem d’ajudar els uns als altres. Això almenys és el que he intentat jo a Cocentaina, amb algunes errades, però pense que també amb encerts i bona voluntat.



Quan vaig ser elegida presidenta en 2004 em vaig marcar dos objectius, augmentar el número de socis i ampliar els horaris dels tallers que oferíem als nostres malalts. Les dues coses s’han complit. Hem disminuït la llista d’espera, hem augmentat la plantilla dels treballadors, hem creat un servei de transport adaptat, servei de perruqueria, de podologia…


En l’actualitat Afama Cocentaina gestiona diferents recursos: un taller destinant a persones amb l’Alzheimer o altres demències en primera i segona fase creat l’any 2009, i un taller de vespra per a persones en fases més envasades. També un servei d’ajuda a domicili per a persones enllitades. Actualment comptem amb una plantilla de 11 treballadors i algo més de 400 socis. L’Ajuntament de Cocentaina, que sempre ens ha estat recolzant, ens ha cedit de forma oficial, mitjançant un conveni, les instal•lacions del Centre Social, i les Germanes Trinitàries ens han cedit també el seu centre.


Me’n vaig contenta i orgullosa de la feina feta i m’emporte molt bons records. Estic segura que la nova junta ho farà molt bé, i amb la mateixa il•lusió dels que acabem. Lamentablement no totes les administracions estan a l’altura, i les retallades en dependència, serveis socials i sanitat estan fent molt de mal al col•lectiu.


Vull aprofitar per escriure unes paraules d’agraïment a la Federació i Confederació. Durant este temps guarde molts bons records dels congressos, convivències, reunions i altres actes als que m’he sentit molt a gust. Hem sigut una part més d’un col•lectiu exemplar, que necessita estar cohesionat i ajudar-se els uns als altres. Som gent acostumada a fer front a les dificultats que ens han eixit al llarg de la nostra vida i fer-ho amb valentia, aprenent ràpidament i amb el recolzament dels qui tenim al costat. Per això hem d’encarar amb optimisme els reptes que se’ns plantegen al futur. Junts ho superarem.


Gràcies a tots.


Rafaela Prats Nadal

No hay comentarios: